song

Loading...

Monday, November 14, 2016

respect is earned











respect is earned not given




kalau dah tua pun tak sedar diri lagi sila pergi mampus
ya aku baik dengan manusia yang baik
dan sangat kurang ajar dengan yang kurang ajar………
aku pun tak tahu samaada
aku ini syaitan atau malaikat? mungkin manusia
tapi aku sangat kenal dengan si pengecut tak guna!!!!
ya si pengecut yang terjerit-jerit tak tentu hala

aku betul!!! aku betul!!! dia ulang kata-kata tersebut dengan angkuh

fikirannya berkecamuk
menjerit, menghamburkan kemarahan
layak seekor syaitan, mungkin gila
tak payah guna alasan agama untuk dapat hormat…….  

kalau kau layak kau akan dapat…

Cuba kau lihat diri kau? layak????? mungkin…. jika mereka yang tersangat bodoh dan tertipu dengan topeng yang kau pakai!!!!! Apa yang aku lihat, hanyalah sang gila, yang sangat lemah ahahahaha, kenapa sedih sayang? Bukankah hukuman itu layak untuk kau!!!!

Apa kata kau hamburkan saja kemarahan itu pada aku!!!!!! Bukankah kau marah pada aku,? kerana aku tersangat kurang ajar dan tak tahu macam mana nak hormat makhluk macam kau…..yang kau hamburkan kemarahan pada dia yang sanggup terima kau dalam hidup tu buat apa? Kalau aku itu adalah dia, kau tak akan wujud dalam hidup dia, bersyukurlah yang aku ini bukan dia, dan dia masih setia dengan makhluk segelap sekelam engkau!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mungkin kau tak sanggup berlaga ego dengan aku?Atau mungkin kemarahan aku lebih layak/betul  dari kemarahan kau yang tersangat bathil/mungkar… Maafkan aku, aku tak akan pernah dapat terima kau, berubahlah sebanyak mana pun, jadi macam malaikat mungkin? Aku tetap mahu kau jangan dekat dengan aku!!!!!!  ya berubah ke arah kebaikan adalah untuk diri kau sendiri. 

Aku hanya bertahan dan terus bertahan. Jangan sesekali usik amarah aku. Kau yang mulakan permainan yang sangat membencikan ini. Aku harap untuk kehidupan yang seterusnya, kau jangan pernah muncul lagi dalam hidup aku…!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kadang-kadang aku terbawa-bawa dengan persekitaran yang sangat tidak membantu. Jadi jauhkan diri dari mereka yang suka memaki hamun pada yang tak layak untuk dimaki, menindas manusia lemah. Jika kau mampu, pindah ke kawasan yang baru, jauh dari manusia. Cari kekuatan diri. Ada Tuhan yang menemani itu sudah cukup untuk kau.

Dia kata, aku punya hati yang tersangat keras seperti besi dan untuk lembutkannya/leburkannya perlu dibakar dengan api ahahahaha, dan dia pula punyai hati yang seperti batu, hanya perlukan air untuk merubah bentuknya…

p/s: thinking about leaving
p/s: my anger fairytale moment

aku hanya bermain-main dengan kata-kata, jangan terpengaruh, kenali kesombongan yang ada dalam diri aku, jauhi kesombongan tersebut. Ambil yang baik, buang jauh yang buruk.

Ya ikutilah ajaran Muhammad dengan baik…jadilah muslim yang sebetul muslim. Mungkin aku tergolong sebagai contoh mereka yang membesar dalam persekitaran yang carca marba hahahahaha. Dulu, cara aku tenangkan diri dari rasa marah yang ada dalam diri aku, aku hantukkan kepala kedinding, tak rasa sakit…. Sebab  sakit dalam hati tutup rasa yang lain.

Kalau sekarang aku buat macam tu, mau pengsan, sakit kot ahahaha.. Dah terbiasa manja dengan rasa cinta -_____-!!!! Diri aku yang lama dah mati, hidup pula dia yang baru, tapi kedua-duanya adalah aku.


Biarlah aku hidup dalam dunia aku sendiri, bebas dari manusia…bebas………………………….


Allah, bila aku boleh bebas dari manusia.......................................................................................
risau pula, jika aku beri racun dan mereka sangka ia penawar hurm
aku risaukan manusia, tapi kenapa perlu risau? Bukankah Kau lah pelindung dan penjaga manusia
hurmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
jadi jangan risau... Allah kan ada










No comments:

Post a Comment